HHaber

Yerli moda gelenekten daha fazlası mı?

Yerli moda gelenekten daha fazlası mı?

Chippewa’nın Kaplumbağa Dağ Bölgesi’nin karışık kanlı bir üyesiyim. Annem Rita Gurnless Erdrich elbiselerimi dikti. Moda çocuklukta başlar. İçgüdüsel olarak bizim için doğru olanı seviyoruz. Siyah çiçekleri olan koyu turkuaz bir elbise. Ayçiçeği düğmeleri ile pırıl pırıl beyaz bir pinafore. Tabaklanmış açık deriden yapılmış boncuklu mokasen bir çift, kırmızı bir çalışma kurdele ile süsleyin. Bunlar benim için değerliydi.

Geçmişim gibi, mesajım da hep karışık olmuştur. Kot mini etek, kahverengi tayt, kırmızı kovboy çizmeleri ve babamın öküz kanöğretmeni yeleği giyerek Amerikan yerlisi burs programına girdim. 1970’lerde, üniversitenin dışında, Hintli aktivistlere katılarak, annemden bir kurdele gömlek ve İtalyan arkadaşımın değerli Borsalino şapkasıyla giydiğim bir calico kurdeleli elbise istedim. Şapka, 1940’larda sallanan bir kabile reisi olan büyükbabama ojibwe gibi bir şeydi. Fargo’daki mitinglere kurdele ve şapka giydim ve Washington, D.C.’deki yürüyüşleri giydim. Öfkeyi kaydetmek ya da politik bir noktaya değinmek için belli bir şekilde giyinmek anlamsız görünüyorsa, o zamanın yerli liderlerine bakın. O zaman biliyorlardı, ve yerli protestocular artık biliyor, geleneklerimizle gurur duymak güçlü bir ifade.

Bir süre için, genç bir anne ve yazar bakım tarafından tüketilen olarak, kocam benim giysi ve hatta saç modeli seçmenize izin. Birkaç yıl lığına sakin bir Katolik yönetici oldum. Ama sonra annem onun korumasına geri dönmem gerektiğini düşündü. Benim için koyu yeşil bir dans şal yaptı, çayır gülleri ve boncuklu sarmaşıklarla desenli. Bir kaplumbağa dağ arkadaşı özenle benim için geleneksel bir jingle elbise dikti, işlemeli yusufçuk ile siyah, cesaret için. Daha yakın zamanda, başka bir Kaplumbağa Dağ arkadaşı bana su damlacıkları ve ojibwe çiçek apliqués, bir su etek ile desenli mavi bir etek verdi. Minneapolis’teki George Floyd anıtında kızlarım ve diğer yerli kadınlarla dans etmek için jingle elbisegiydim ve su eteği benimle kitap turlarında geliyor.

Geleneklerimizde, kadınlar sudan sorumludur. Saten şerit şeritlerle yapılan bu calico etekler, sorumluluğumuzu açıkça gösterir. Peggy Flanagan, Ojibwe White Earth Band of Ojibwe ve Minnesota’daki vali yardımcımız, gururla su eteklerini giyiyor ve vahşi pirinç yataklarımızı bozacak, Mississippi Nehri’nin sularını geçecek ve iklim kaosuna sayısız katkıda bulunacak Olan Hat 3 boru hattına şiddetle karşı çıkıyor.

Yerli halk birçok nedenden dolayı ırka özgü kıyafetler oluşturmak-üyelik ifade etmek, törene girmek, direniş göstermek, ve dans. En önemlisi, bence kıyafetlerimiz basit bir gözlem yapar. Hala buradayız. Abd’de 574 federal olarak tanınan kabile ulusu var. Ne giymek bizim özel ırksal arka plan benzersizdir. Dediğim gibi, benim görünüm her zaman karışık, ama Chippewa, Ojibwe veya Anishinaabe etkileri yanı sıra Métis orman tabanlı desenler ve karmaşık çiçek boncuk içerir. Bu üs, 2015 yılında birçok Valentino eserinin temeli olarak kullanılan métis sanatçısı Christi Belcourt tarafından daha güzel yorumlanmıştır.

Bunu yazarken, dikkatsizleri sahte kartal tüyü şapkalar ya da plastik kemikli göğüs tüpü gibi Indigibberish kıyafetleri giymeye davet etmek istemiyorum. Bu yüzden yerli giyimi iki kategoriye ayıracağım: kutsal geleneksel ve modern Yerli moda. Birinci kategoride, jingle elbise, metal düğümiçeren bir terapötik giysi vardır. Canların sallayarak büyüleyici olduğunu; ses iyileşmek içindir. Minnesota Mille Lacs Hint Müzesi ve Trading Post brenda Çocuk, Red Lake Nation, bir kadın polis üniforması yapılmış bir elbise içeren küratörlüğünde jingle elbise hakkında bir gösteri ev sahipliği yapıyor. Sanatçı Maria Hupfield, Wasauksing First Nation, 500’den fazla Kuzey Amerikalı yerli yazarların isimleri ile basılmış düzenli mavi çizgili yazı kağıt, bir jingle elbise yarattı. Hint ülke havuz kaynakları arasında aileler, tekraredilemez ve seri üretim imkansız akıllara durgunluk veren ayrıntılı regalia powwow dansçılar donatmak için kaynak.

İkinci kategoride, evde çalışmak için ideal rahat ayakkabılar vardır. Bunu yazarken, manitobah Mukluks’tan bir çift loafer giyiyorum. Beyond Buckskin, Jessica Metcalfe, Turtle Mountain Chippewa, kaynakları baz tasarımcıları olan öğeleri onu online mağazadan mevcut Ojibwe dil dahil sahibi. Kar amacı gütmeyen Honor the Earth, iklim adaleti için doğal mücadele ile dayanışma göstermek için herkesin giyebileceği cesur grafik tasarımlar satıyor.

Bu gün, ben kamu hayatında Indigeneity ifade etmek zorunda tek yolu takı giymek, özellikle boncuklu küpe, Zoom görünüşe için. Pe Hin Sa Win, Kızıl Saçlı Kadın’dan yapılmış antika boncuklar tekerlekleri bana bir aile dostunun rahatını veriyor. Josef Reiter’In anishinaabe gümüşlü ağır manşeti bana güç veriyor. En büyük kızımın sweetgrass-stoned birchbark daire küpe bizim dil kullanmak için hatırlatıyor. Başka bir kızım da Ojibwe’nin adımı tasvir ettiği altın kartal kanatlı bir kolye yaptı.

Giydiğim özel şeyleri kimin yaptığını biliyorum. Her planın tarihini biliyorum. Her parça o ana, o güne, hayatıma derinlik veren bir anlam ifade ediyor. Beni atalarıma ve toprağa yakın tutan bir süs giyerim. En sevdiğim kıyafetleri ve mücevherleri yapan insanlarla zengin bir bağlantım var. Ve bu ilişkiyi ifade eden ve aynı zamanda beni ifade eden bir şey giydiğimde ekstra tatmin hissediyorum. Bunun moda olayı olması gerekmiyor muydu?